czwartek, 2 lutego 2017

Deser marchewkowo-jabłkowy o smaku piernika


Czasem po prostu coś mnie najdzie. Czuję niepohamowaną ochotę na coś słodkiego i dobrze wiem, że jeśli nic z tym nie zrobię, może mnie nieźle pochłonąć. 
Tak było też dzisiaj. 
Nadeszła pora na podwieczorek. Zaczęłam krzątać się po kuchni, niczym kozica po górskim szlaku... Później przyszła pora na kolejną fazę. Zaczęłam penetrować lodówkę, otwierać ją, zamykać, później znowu ją otwierać, żeby ponownie ją zamknąć... 
W pewnym momencie w rogu zaczęła uśmiechać się do mnie zgrabna marchewka, a jabłko w koszyczku na blacie zaczęło świecić na czerwono prosto w moje oczy. Bingo! 

Tak właśnie narodził się pomysł na rozgrzewający marchewkowo-jabłkowy deser o smaku piernika.







Deser marchewkowo-jabłkowy o smaku piernika (na ciepło)



Składniki (na 1 porcję):

1 marchewka
1 jabłko
łyżeczka soku z cytryny
1/3szklanki wody
1 łyżka jogurtu naturalnego
1 łyżeczka ksylitolu lub miodu 
Przyprawa do piernika (bez cukru)
1 łyżka musli (ja dałam po prostu płatki owsiane, żurawinę, sezam i rodzynki)



Przygotowanie:

Marchewkę oraz jabłko zetrzyj na tarce bez obierania skórki.
Wlej wodę do garnuszka i włóż marchew oraz jabłko.
Dodaj sok z cytryny, przyprawę oraz ksylitol.
Gotuj na małym ogniu około 5-7 minut, co jakiś czas mieszając.
Na sam koniec gotowania powoli dodad jogurt.
Przełóż do miseczki.
Posyp deser musli

Gotowe ! :-)

.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz